Vstup jen pro nečleny AK

13. března 2014 v 20:56 | Berenika |  Autorský Klub
Dnes jsem narazila na něco, o co se musím podělit a co mě dovádí na myšlenku: Co se to s námi stalo? Už tisíckrát jsem zmiňovala, jak jsem byla před dvěma lety nadšená, když mě Kittanya přijala do klubu, který sdružoval autorské blogery. Elitu. Každý si přál být členem klubu, ve kterém byla téměř všechna známá jména a odměnou za kvalitu jejich článků jim byla propagace na titulce. Pamatuji si, že v té době jsem smazala vše, co jsem nepovažovala za dostatečně kvalitní, začala jsem se snažit, abych byla ještě lepší a dokázala se jim vyrovnat. Prohlubovala jsem svou vášeň vůči poezii, abych se o ni mohla podělit s ostatními a ti, kdo komentovali, byli většinou členy AK. Byla to komunita. Byl to pozůstatek Krutomluvovy pevné ruky a Kittanyina kladiva. Ale kde jsme? Kam jsme se poděli my, pro které patřit k AK znamenalo víc než místo na titulce? A jak je možné, že se stalo, že nově vzniklý básnický klub má uvedeno v pravidlech, že přijímá všechny... kromě členů Autorského klubu?



Bouřili jsme se. Když se snižovala úroveň, byli jsme jedinou sdruženou vlnou revoluce! Svrhli jsme krutovládce Tiskaře, snažili jsme se o samostatné vedení a většina z nás viděla východisko ve vyšší moci. Vyšší moc Standa pak ve znamení moci, kterou jsme mu svěřili poctivým hlasováním, kácel les. A létaly třísky. Nepopírám, že kvalita je dnes někde jinde. Nepopírám, že i já zde marním čas pro titulku, pro propagaci. A říkám si jen: Kam jsme to klesli? A přemýšlím: Kdy vstanou noví bojovníci?

Nepopírám, že sama mám odkaz na klub takřka na ozdobu. Nepopírám, že se cítím součástí blogerské scény. A jak by ne, když se v ní pohybuji už několik let? Nejsem tu tak dlouho jako jiní. Nejsem lepší než jiní. Ale jsem hrdá na to, že jsem součástí blogerské scény. Jsem hrdá na to, že jsem byla přijata do řad Autorského klubu v době doznívání jeho soukromého zlatého věku. Nepopírám, že jsem hrdá i na to, co vzešlo z našeho odporu. Má Biondifóbie neustále drží rekord v komentářích na mém blogu a co více - jen díky našim bojovným duším vznikl Klub Snílků! Vzepřeli jsme se vládě, která nám nevyhovovala, když se zdálo, že není jiné možnosti. Nebyla jsem elita. A nejsem. Stále se cítím jako mazlíček těch, kteří jsou lepší než já. Jsem jako most, který je může podpírat. A proto jsem klikla na ikonku "založit blog" a přivedla tak Klub Snílků k životu, aby mu Sussanah mohla dát jméno a tak dále a tak dále... Proto jsem chtěla vytvořit prostor pro elitu.

Ale řekněte, jak se může tvořit tatáž elita, která už tu jednou byla? Jak mohou přicházet na svět noví dobří autoři, pokud už nikdo nevidí žádný cíl? Nikdo už nechce psát autorsky a patřit do autorského klubu. Došlo to dokonce tak daleko, že členství v autorském klubu je spíše nálepkou, za kterou bych se snad měla začít stydět. Fakt ale je, že jsme si to zvolili. A pokud neopouštíme službu jako takovou, znechuceni jejími praktikami, proč bychom měli opouštět klub? I kdyby většina v něm byla špatná, časy se mění a nezůstane to tak navždy. Není to jejich klub, není to klub Standova výběru oblíbenců. Autorský klub byl a vždy bude od počátku patřit lidem, kteří psali a píšou autorsky. Bude patřit těm, kteří na něm odvedli kus práce. Bude patřit těm, kteří jsou autorskými blogery!

A co s tou nechutí stávat se novými autorskými blogery? Inu, je třeba si ji nejdříve shrnout. Je všudypřítomná. Setkáváme se s ní v Klubu Snílků, když se objeví někdo, komu vadí, že vyžadujeme zdroje nebo nedej bože kvalitní články. "Vy jste jako ten autorskej klub, vy jste hrozní!" A co je nejdůležitější? Za celou tuhle situaci si můžeme sami. Většina odhlasovala Standu. Standa to převzal. Standa to vede. Je to naše vina, jak je nyní vnímán Autorský klub. Je to naše vina, že básníci dnes nemůžou do jiných klubů, protože ty jsou z nepochopitelných důvodů určeny pouze "nečlenům" AK. Ta nechuť je naše vina, protože s ní nic neděláme.

Kdysi jsme si alespoň vymohli, že byla Lotty Biondi vyhozena z AK. Není tam dnes znovu? Kdysi jsme si vymohli, že byli přijímáni kvalitní blogeři. A v daleké minulosti jsme dokázali sami vést klub tak, že jej takřka stovky lidí považovali za elitu?

A pak přišel první neúspěch a my jsme to vzdali. Jak mohou blogery z Autorského klubu ještě brát lidé za elitu, když si nedokážou udělat pořádek sami mezi sebou? Jak mohou překonat nechuť k lidem z klubu, který má články na titulce... a přitom jsou mnohdy tisíckrát horší a nepodstatnější (viz právě známá Lotty a další z její doby i z doby pozdější)? Jak mohou lidé chtít patřit do klubu, který ztratil svůj lesk a jen živoří pod taktovkou někoho, kdo mu zjevně nerozumí?

Tisíckrát jsme se ozvali a tisíckrát nás bylo příliš málo.
Stokrát jsme uspěli a stokrát jsme se nechali ukolébat malými úspěchy.
Desetkrát jsme odcházeli a vraceli se k našim začátkům.

A teď nás považují za odpad právě ti, kteří by byli nejpevnější oporou pro naše řady.

Tak kdy konečně vstanou noví bojovníci?
 


Komentáře

1 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 13. března 2014 v 21:11 | Reagovat

Básnický klub má vskutku zvláštní pravidlo. Otázkou zůstává, zda je to tak z nenávisti nebo ze závisti. Ono to přiznáme všichni - propagace na titulce se prostě hodí. To, že před dvěma lety to znamenalo něco úplně jiného, to už je věc jiná. A taky mám pocit, že tehdá všichni brali blogování strašně vážně. Já taky. Uběhlo pár let a je to jinak (ovšem  za jiných okolností by neodešli ti, k nimž jsme my vzhlíželi). Říkám si občas, kde jsou ty jména jako Mystann, Divergent Girl, Sikar, m. a hromada dalších. O některých víme, pokud máme kontakty, známe jejich nová působiště, ale už to jaksi není ono. Už jsou od nás moc odtržení.

Neříká se mi to lehce, ale pokud opět povstaneme, uděláme ten z obou stran tolik chtěný rozruch, bude to pořád boj s větrnými mlýny. A ne všichni mají hromadu energie na války po internetu. Pravdou zůstává, že se třeba smíříme a půjdeme si vlastními blogocestami o něco víc osamostatněni, ale pořád nám bude v hlavě hlodat hlásek, že to dřív bylo jinak a v srdci bude prázdnota.
V tomhle případě, kdy všechny pokusy skončily víceméně nezdarem bych spíš sázela na organizací srazů a časté hromadné shledávání se. :-) Už jsem spoustu blogerů neviděla takovou dobu! :-)

2 Matthias Matthias | E-mail | Web | 13. března 2014 v 21:24 | Reagovat

AK neberu už vůbec vážně poslední dva roky =)

3 Hanyuu Hanyuu | Web | 13. března 2014 v 21:27 | Reagovat

Sice vím o tom, jak strašně se rozšířila nechuť vůči členům AK, ale já jsem na své členství, i teď, v době, kdy se kolem toho děje, co se děje, hrdá. Jsem hrdá na to, že jsem na svém blogu už 7 a půl roku, jsem hrdá na to, že jsem do AK byla přijata ještě za Krutomluva a jsem prostě ráda, že tam jsem.
To, že je úroveň toho klubu stále nižší, to neznamená, že jsme špatní všichni. A kdo si to myslí, nestojí mi za to, abych si z něj něco dělala. :)

Ono je sice hezké si říkat, že to dřív bylo tak a tak a že teď už to tak není. Ale tak to holt je se vším. A jakmile se budeme hromadně proti něčemu zase bouřit, bude se tím znovu jen přilívat olej do ohně a nedojdeme vůbec žádnému kloudnému řešení. Já na tyhle rozruchy úplně kašlu. Bloguju a mám z toho radost a nehodlám si to kazit rozčilováním se, že někdy snad bylo vedení a celá atmosféra v AK lepší. Jo, to bylo, jenže ono tak nějak nic není navěky.

4 Adelaine Adelaine | Web | 13. března 2014 v 21:33 | Reagovat

Tak trochu souhlasím s Monicou. Tak nějak mi přijde, že teď je blogování bráno jako koníček, kdežto dřív to byl takový náš druhý svět. Taky jsem to tak měla a je dost možné, že teď už to m ůj svět není právě kvůli tomu, jak se to změnilo. Teď si většina lidí pokrčí rameny a nic s tím neudělá, protože už jsou pro nás důležitější věci, nad kterými se rozčilovat, než další věc, co vyvede Standa. Taky pamatuju zlaté doby, taky mě brala Kittanya. Ještě s mým minulým blogeme, a byla jsem hrozně pyšná. Jenže věci se od té doby změnily. Blogování se změnilo, můj přístup, a zřejmě to tak mají i ostatní. Takže těžko říct, jestli jde z klubu udělat zase něco elitního. Bylo by to vážně super. Ale řekněme si to upřímně... se Standou? Nemyslím si, že s tím hneme. Teď už je k tomu prostě takový odpor. Známe Standu. Známe jeho nálady a podrazy a nechuť spolupracovat nebo komunikovat, tak proč si tím trávit čas? :/ Museli bychom si SAKRA dupnout a hnát to hodně vysoko, chtělo by to prostě spoustu práce a nemyslím, že dostatčné množství lidí bere pořád klub jako něco ta hrozně důležitého, jako to privilegium, co bylo dřív, jak napsala Monica, už to není bráno tak vážně...
A taky je fakt, že dobrých blogů aby člověk pohledal. Zmizelo spoustu známých jmen a mě osobně už to ani moc nebaví v blogové komunitě, pomalu nikoho nečtu, a když jo, tak jen tak, ne že bych byla velká fanynka a měla chuť komentovat. To je na nic...

5 Sussanah de Silva Sussanah de Silva | Web | 13. března 2014 v 22:02 | Reagovat

Adeline má pravdu. Stejně tak Monica. A ostatní vlastně taky.
Je mi z toho smutno, ale nějak nemám víc, co bych řekla, všechno, co mám v hlavě už tu někdo napsal...

6 kE kE | Web | 13. března 2014 v 22:10 | Reagovat

V klubu jsem byl a už nejsem, protože jsem si nějak neuvědomil, že mi není patnáct, ale dvaadvacet a blog před Vánoci smazal.

Takže teď jako nečelen a člověk, co se vrátil po třech měsících zpět, můžu říct, co je možná jeden z největších problémů.... jsou to průměrné fotoblogy, které zaplňují dennodenně titulku, jsou to články typu "den čtyřicátý první". To je úplně k hovnu, nikdo nedokáže psát zajímavě každý den, nikoho nemůžu bavit ani číst každý den stejného autora. Tyhle články a tihle lidé nemají zpravidla nic moc co říct, jsou aktivní denně pouze kvůli návštěvnosti, ale v podstatě většina návštěvníků článek rozklikne a ani nepřečte, jsou jen zvědaví, jestli to dnes není náhodou konečně něco jiného.. a není. Dá se to vypozorovat jednoduše podle komentářů, kdy jsou články úplně bez komentářů, nebo je komentuje pouze úzká skupina lidí. Nehledě na jejich obsah, kdy je jasné, že článek nečetli a komentář zanechávají jen s očekáváním, že někdo jiný díky němu navštíví jejich blog.
Takže kvantita nerovná se kvalita, stejně jako návštěvnost není ukazatelem kvality. Je to tak trochu "vylhaná sláva", jako když se interpret domnívá podle počtu zhlédnutí na youtube, že je kvalitní, ale už se nezajímá o poměr like/dislike...

7 Kelly Kelly | Web | 13. března 2014 v 22:10 | Reagovat

[3]: Amen.

8 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 13. března 2014 v 22:14 | Reagovat

Taky si pamatuji své blogové začátky, kdy bylo mým snem propracovat se do AK, kdy členství tam byla ta snad nejvyšší pocta.
Mrzí mě, že jsem nestihla dosáhnout úrovně, na které bych měla sebemenší šanci se tam dostat, ještě před tím než tak upadl.

To s básnickým klubem mě zaskočilo. Sama nemám nic proti blogům v AK, i když u velké části z nich nevěřím, že patří mezi elitu, která by tam měla být.

Máš pravdu. Chce to revoluci. Velkou revoluci. Nejlepší by snad bylo všechny členy promazat a nechat skutečně jen ty nejlepší z nejlepších.
A taky to chce víru, že se něco zlepší. A tentokrát se nenechat ukolébat drobnějšími úspěchy a snažit se o ten veliký.

No, sice nejsem členem AK, ale stále doufám, že jednou to zase bude klub, ke kterému bude každý vzhlížet, né proto, že díky jeho členství tě čeká propagace na titulce, ale protože je prostě pocta už jen to, že tě tam přijali.
Takže jestli začne boj za zvýšení té kvality, můžete se mnou počítat :)

9 Teeda Teeda | Web | 13. března 2014 v 22:23 | Reagovat

Mě se třeba propagace na titulce líbí, ale faktem je, že mi na blog chodí stejně jen ti samé lidé co před tím. Ale beru to jako takový hezký dáreček za přijetí.
Co se týče některých blogů, které se objevují taky na titulce, je těžké najít něco, kde by si člověk s chutí početl. Ale všechno bych neházela do stejného pytle.
Osobně si myslím, že není nechuť vyloženě k AK. Chybí pevná ruka. S přísností a limitem se zvedá prestiž.

10 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 13. března 2014 v 22:32 | Reagovat

Jako někdo, kdo vytvořil Molochův klub poezie, tedy tedy tebou zmiňovaný "básnický klub pro nečleny AK" se k tomu rád vyjádřím. Nevím jakou má AK minulost, jaké boje byli mezi členy, ale vždy jsem AK bral jako něco, jak sama píšeš, elitářského a jak sám vidím, taky se tak sami vidíte, jako někdo, kdo je něco víc. A je to klasický nešvar nejen blogu.cz. Vždy se najde někdo, kdo tu byl dřív, kdo to "zakládal", kdo má nějakou tu super minulost a všichni ho uctívají a to se mi nelíbí. Já chci "klub", kde si budou všichni rovni, kde se nehledí na to, že je někdo eso a něco víc. Celkově byl/je Molochův klub poezie zamýšlen jako undergroundové místo, pro básníky, kteří píšou netypicky, ale pak jsem si řekl, proč jen pro ně, to bych se zachoval stejně jako v AK, určoval bych, kdo je dobrej a kdo ne. A proto už od začátku nějak netíhnu k AK, může se říct, že k němu mám i distanc. A kdyby mi bylo nabídnuto na mém blogu, abys se do něj přidal, hrdě bych to odmítnul.
Sama si tu odpovídáš, proč tam členy AK nechci. Protože je tam každej hejhula. Stačí mi jenom pozoroval Blog dne, kde už přes 20!! dnů za sebou v řadě jsou nabízeny jen dívčí a většinou pofidérní kluby. Jako kdyby chlapci nepsali. A netvrďte mi, že je to vybíráno náhodně, to se vám vysměju.
Taky píšeš, že jako AK jste si leccos vymohli, tak proč jste se nesnažili o navrácení toho, jak se na hlavní stránce zobrazovaly komentáře článků? NE. Sem tam jste se k tomu vyjádřili, ale to bylo tak vše. Pes, kterej štěká, nekouše. Vždyť se to 97% lidem nelíbilo, určitě i členům AK, ale nikdo neměl na to, aby se proti tomu vyjádřil a něco udělal. Tolik slavných blogerů/členů AK a nikdo se na nic nezmohl. Ovce si zvykli na novou ohrádku.

No, napsal jsem toho až až a doufám, že z toho pochopíte, proč ta nevole k AK.

P. S.: A dík aspoň za navštívení MKP a malou odkazovou reklamu.

carpe diem

11 Beáta Beáta | E-mail | Web | 13. března 2014 v 22:53 | Reagovat

AK se mi zdá v původní slova smyslu velmi dobrým nápadam.. Nicméně, velmi mě mrzí, že mezi jeho členy je vidno mnoho (až propastných) rozdílů. Nechápu výběr některých členů.. Ale i přesto jsem si poměrně nedávno dala přihlášku do AK. Proč? Můj blog je autorský, píšu o svém životě a snažím se to psát zajímavě s nadsázkou a ironií či sarkasmem mně vlastním. A s klidným svědomím přiznávám, že doufám v to, že můj blog najde víc lidí, pokud budu do AK přijata...
K faktu, že členi AK nejsou přijímání do jiných klubů, se dostatečně fundovaně vyjádřit nemohu. Bloguji sice s přestávkami (ne na aktuálním blogu) nějakých takřka deset  let (proboha!), ale nikdy jsem se nesnažila do žádného klubu dostat.. A to jsem měla (domnívám se, že docela slušný) blog s poetickou tvorbou, apod..
Myslím, že by se hodilo povolat ke správě AK někoho, kdo bude fundovaně vybírat opravdovou špičku a vrátí tak AK prestiž. Proto, aby to pro lidi nebyla jen jistá forma propagace (jako pro mě), ale (a to především!) určitý znak prestiže a čest - být členem a být na to hrdý! Samozřejmě by to stálo onoho ,,správce" více práce.. Hledat kvalitní blogery a členství jim nabízet, nikoli čekat, který jouda se přihlásí a v případě nouze prostě vybrat jednoho z joudů.. Pokud by se úroveň dostatečně zvedla, myslím, že by přirozeně vymizel i negativní postoj vůči AK a ono nepřijímání jeho členů do jiných klubů..

12 grey.t grey.t | E-mail | Web | 13. března 2014 v 23:07 | Reagovat

Já na blogu zas tak dlouho nejsem, ale pamatuji si dobu, kdy jsem měl k autorskému klubu jistou úctu a když to teď reflektuji, dochází mi, že ta úcta se pomalu vytratila. Na druhou stranu jsem nikdy nepatřil příliš mezi ty lidi, kteří by chtěli v AK být, protože píšu jak píšu a píšu o čem píšu a nemyslím si, že je to vhodné pro nějakou větší návštěvnost. Té se i z části obávám, i když z části (jako asi většina lidí zde na blogu) po ní i toužím.
Být přijat do AK je pro mě jakási forma uznání, na druhou stranu mám dojem, že to uznání už nemá takovou hodnotu. Chápu, že doufáš v příchod nové krve, nových bojovníků, kteří navrátí AK opět tu před jistou dobou ztracenou slávu.
[10]: K tomu co říká PierRe bych jen poznamenal, že si myslím, že nejde tvořit klub bez jistého kastování. Jsou blogy, které jsou kvalitní a jsou blogy, které kvalitní nejsou. Stejně tak jsou i básně kvalitní, méně kvalitní a nekvalitní. Je to tak i s literaturou a myslím, že by se to nemělo přehlížet. Právě to se mi líbí na myšlence klubů - vybírat lidi tvořící kvalitní obsah. Samozřejmě různé lidi oslovují různé věci, ale stále si myslím, že Woolfová nepatří na stejnou úroveň jako Meyerová nebo že William Blake je srovnatelný s dětskými říkankami. Právě v tom je myšlenka autorského klubu úžasná - vybírat blogy s autorským obsahem, které jsou kvalitní. Napsat článek dovede každý, ale napsat článek, který má hlavu a patu, který je můj a ne zkopírovaný, který obsahuje nějakou myšlenku - ať už s ní souhlasím či ne - to už je umění. Samozřejmě chápu odpor vůči jistému elitářství, ale myslím, že dříve byly blogy v AK skutečně kvalitní a on je pak rozdíl mezi elitářstvím a vědomím vlastní hodnoty.

Osobně si ale myslím, že to nějakou dobu potrvá, než přijdou lidé, kteří se vzbouří proti stávajícímu chodu AK. Čím mírnější jsou kritéria pro přijetí, tím více lidí má šanci se tam dostat, čímž bude tím více lidí potěšeno (případně uskutečněnou) možností vlastního přijetí. Já jsem ale pesimistický člověk. Sám bych si přál, aby se z AK stal opět klub elitních blogerů (ve smyslu těch nejkvalitnějších, přestože si uvědomuji, že posouzení kvality je také do jisté míry subjektivní).

13 Žebyjá? Žebyjá? | Web | 13. března 2014 v 23:16 | Reagovat

Jo, AK se nejspíš změnil a nedosahuje dřívějších kvalit - nemůžu to posoudit, jsem v něm celkem krátce. Takový ty tendence a hlody typu: "Nejsem členem AK a nikdy jím nebudu" + pindy o tom, jak je AK elitářský - to všechno mi příde ohromně směšný. Já kupříkladu členem jsem, ale rozhodně se nepovažuju za nějakou extrovní blogerskou elitu - jen jsem měla štěstí a byla jsem vybrána, nic víc, nic míň. Dělat z nás nafrněný pitomce jenom proto, že se objevujeme na titulce a máme na blogu ikonku AK? Nikdy jsem to nepochopila...

Občas mi to příde spíš jako zoufalý výkřiky těch, který do AK chtěli a nedostali se. Jako kdyby měli potřebu ukázat, jak jsou vlastně totálně nad věcí a jaký maj štěstí, že v AK nejsou... No, nejde to vztahovat na všechny, ale někdy to tak vážně vypadá - ale co, ať si třeba koupěj odznáčky a protestujou v ulicích, já se kvůli tomu za žíly do průvanu věšet nebudu, blog beru jako koníček - možná, že kdybych jím vyloženě žila, tak by mě to trápilo víc.

14 Berenika Berenika | E-mail | Web | 13. března 2014 v 23:28 | Reagovat
15 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 13. března 2014 v 23:31 | Reagovat

[14]: Se ti ten komentář nějak neodeslal, nebo já jeho obsah nevidím...

16 Berenika Berenika | E-mail | Web | 13. března 2014 v 23:35 | Reagovat

[10]: Tak to pozor, kdybys řádně četl a viděl si přes špičku nosu, dočetl by ses v mém článku, že se nepovažuji za elitu a že spíše naříkám nad tím, že ti, kdo byli elitou v AK, jsou buď pryč nebo nebojují a nováčci už ani nevědí, že to bylo jinak. ^^

Mě tu urážíš, moji komunitu. Říkáš, že si myslíme, že jsme něco víc. A jedním dechem dodáváš, že u vás si jsou všichni rovni.

Opravím tě.

U vás si jsou všichni rovni, ale ti, kteří nejsou členy AK si jsou rovnější.

17 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 13. března 2014 v 23:52 | Reagovat

[16]: Tak to pozor, já mluvil o AK všeobecně. Tak si to hned neber osobně a ohledně ýznamu slova elitní, elitářský, tady můžeme slovíčkařit, kdo, co a jak myslel.
Já tě urážím, tvoji komunitu? Mě se nelíbí, AK a jeho styl, tobě se nelíbí, že mě se to nelíbí a nechci na MKP členy AK, nebo rovnou udělat z MKP AK.
To je jak kdybych já nebyl v AK, ale na blog si dal štítek AK. V AK taky není každý, kdo tam nebyl vybrán, to stejné v Molochově klubu poezie, až na to, že tam nikoho nevybírám, jen říkám, koho tam nechci. Jinak tam může psát kdokoliv, koho baví básně. Pak už je na každým, jestli mi napíše, že by tam chtěl psát.

18 Kerria Kerria | Web | 14. března 2014 v 0:14 | Reagovat

A co čekáš od klubu, v jehož řadách se pomalu ale jistě zabydlují samé Lotty Biondi? Z nich přece nemůžou vyvstat noví bojovníci, byli by první, kdo by přišel o výsluní titulky. Mě už je dnes AK ukradenej. Byly doby, kdy jsem byla členem, byla jsem na to hrdá a kdy jsem za klub bojovala, jak jsem uměla. Od začátku jsem tušila, kam povede "nucená správa", kterou jste si tak nadšeně odhlasovali - se samolibostí pana SR jsem měla tu čest se seznámit nejen na svém blogu, ale i na blozích jiných uživatelů.
A proč vůbec čekáš na nějaké nové bojovníky? Proč třebas neuděláš něco sama? Všichni pořád jen čekáte, že někdo něco udělá za vás, pro vás a nejlépe tak, abyste u toho ani nemuseli být!

[10]: No, byli i lidé, kteří se snažili něco udělat (http://kerria.blog.cz/1212/zahajuji-stavku). Jenže zbývajících 96,9% nespokojených se k protestním akcím nepřidalo a každý si to dokázal nějak zdůvodnit.

19 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 14. března 2014 v 0:17 | Reagovat

[18]: Proti nové titulce jsem se taky ohrazoval a několikrát, ale bohužel. Prostě nějaký svrchovaný vládce, kterému většina poddaných řekla, že chleba nechtějí, postavil pekárnu.

20 Takara Takara | Web | 14. března 2014 v 0:33 | Reagovat

Nepopírám, že byla doba, kdy jsem toužila být v AK se svým prvním blogem (můj aktuální blog nesplňuje kritéria pro přijetí do AK a ani splňovat nebude)...ale jakmile jsem se koukla na to, kdo všechno tam je a s tím ruku v ruce, jaká je úroveň AK a zejména pak "blogísků", tak mě přešla chuť (mám pár svých oblíbenců v AK, ale ti píšou blogy a jsou v AK naprosto zaslouženě, protože je lze vnímát jako elitu na blog.cz) ale tvrdím: dobrý blog si najde své čtenáře ať je či není v AK...takže primární snahou by nemělo být přijetí do AK, ale vytvoření kvalitního blogu...:)AK (přijetí do něj) už je pomyslnou třešničkou na dortu :)

21 Teu Teu | Web | 14. března 2014 v 1:39 | Reagovat

Z tohodle článku jsem popravdě opravdu zmatená..Já nevím, jak to takhle mezi vlastníkem AK a blogery, kteří jsou v Ak chodí a tohle mě šokovalo :O já věřím, že pěkný a kvalitní blog dokáže mít své dobré čtenáře i bez AK, ale já jaksi pořád ,,naivně" vidím AK, jako velmi dobrou zkušenost a příležitost, jak více prosadit a zviditelnit své články, které  píšu samozřejmě autorsky a hlavně ze srdce, protože vychází ze mně a z toho, co miluju a co mě baví :) Já se snažím psát opravdu zajímavé články a reporty o mých úžasných akcích a ne jen to, abych měla stále větší šanci a odvahu se do AK přihlásit a být právem a zaslouženě vybrána a tím pádem mít větší a lepší, silnější motivaci pro ty pravidelné čtenáře, kteří by moje články viděli na titulní stránce blogu, abych se za ty články nestyděla a byla na ně právoplatně pyšná, to jsem už teď, ale rozhodně si nepřeji, aby jednoho dne někdo o mně napsal: ,, to je ta, která byla vybrána do AK, ale vlastně nic dobře pěknýho nepíše" to je můj názor na AK, je to ,,růžovými" brýly, ale taková asi nějak už jsem :)

22 M. M. | Web | 14. března 2014 v 4:00 | Reagovat

Kdo by za co bojoval? Lottynky majici milion hrubek a preklepu v textu nebo Adamove Dildove pisici o tom, ze napisou povidku, nebudou bojovat za nic, tem je dobre :-) Kdyz jsem zacal na blog.cz, nejdriv jsem taky desne chtel do AK. Ale nevydrzel jsem na serveru dost dlouho pro posouzeni moji prihlasky. Souhlasim s tim, ze neni moc co cist a nektere posty uplne odporuji pravidlum v AK. Taky jsem si ze zacatku myslel,kdo vi, co to neni. Je to urcite skoda, protoze navstevnost titulky Blog.cz je a bude velika, takze potencial to ma..

23 mengano mengano | E-mail | Web | 14. března 2014 v 8:13 | Reagovat

[6]: K tomu se nedá nic dodat, máš naprostou pravdu. Nuda, nuda, nuda... opravdu jen občas se na titulce dají ulovit dobré články. A ty píší ti samí autoři:) Za poslední cca rok se v AK objevilo dost lidí, kteří mají jedinou kvalitu - jsou to Standovi oblíbenci.

Pokud někdo vidí na titulce články například Lotty Blondýny, co si asi tak může o kvalitě AK myslet? Dobří blogeři se do klubu nedostanou, protože je Standa prostě nemá rád. A to je špatně.

24 mengano mengano | E-mail | Web | 14. března 2014 v 8:22 | Reagovat

[10]: Trochu mi vadí tohle tvoje uplatňování "kolektivní viny". Ano, jsem v AK, ale rozhodně se ani náhodou nepovažuju za elitu, protože to bych musela být úplně praštěná. Pokud se nějaký člen AK chová jako trouba a povyšuje se nad ostatní, neznamená to, že takoví jsou všichni. Máš samozřejmě právo si do svého klubu přijímat koho chceš, podle svých vlastních kritérií. Ale mezi tato kritéria by nemělo patřit členství v jiném klubu. To není kritérium, to je pitomost.

25 Mike Mike | Web | 14. března 2014 v 8:27 | Reagovat

Páni.....na kauzu Lotty Biondi bych už málem zapomněl.....
Já jsem do AK strašně chtěl, protože z mého pohledu šlo o jakýsi výběr těch nejlepších, těch nejzajímavějších, těch nejkvalitnějších, těch nejváženějších. Přijetí by mělo mít vlastně funkci určitého uznání "Ano, ty jseš dostatečně kvalitní, můžeš k nám."
Ale začínám pochybovat. Ve článku, který byl vydaný 1. dubna (aprílové přijímání) jsem se mezi přijatými blogy našel i já. Ovšem delší dobu jsem pochyboval, jestli  to přece jen není aprílový žertík. Mimo můj blog se tam totiž nacházelo i pár blogů, které bych z mého pohledu rozhodně nepřijímal - takové ty dívčí blogy. A jelikož se s podobnými názory v komentářích sešlo více lidí, celá diskuze byla de facto pouze o tom, jestli je to dobře nebo ne, že se přijaly takovéto spíše růžové blogy. A mě začalo mrzet, že jsem byl přijat hromadně. Takhle se totiž o objektivním hodnocení moc mluvit nedá, když o můj blog vlastně v tu chvíli vůbec nešlo.
Každopádně v té době mé povědomí o tom, co znamená "kvalita" bylo vlastně omezené jen na "Je to autorské, takže to určitě musí být i dobré." Ale dnes už jsem rozhodně dál, a vím, že ta pravá kvalita je v tom, jestli vám ten daný článek něco předá, jestli vás poučí, pobaví, donutí přemýšlet, jestli zaženete dlouhou chvíli pokocháním se nad pěknými kresbami, fotkami, kuchařskými výtvory.....takové blogy, které splňují aspoň jednu z těchto podmínek, by měly tvořit AK.

26 Arvari Arvari | E-mail | Web | 14. března 2014 v 9:10 | Reagovat

AK už vážně není to, co býval. A nebude, dokud to bude mít v rukou Standa. Sleduju tohle dění už dost dlouho, takže myslím, že jsem si za ty roky udělala slušnej obrázek. =D A dokud se bude přijímat na základě osobních sympatií a ne kvalitních článků, těžko může být AK zase elitní záležitostí. Současnej systém někoho přijmout, v případě nesouhlasu vyhodit a příležitostně zase do klubu ve vší tichosti propašovat, to mi nepřijde jako šťastný řešení. S Lotty se možná protestem něčeho dosáhlo, ale v konečným důsledku to bylo na nic, když si Standa princezničku po čase zase dosadil zpátky...
Ale upřímně, trochu chápu ten negativní pohled na AK, na jednu stranu. Ono stačí pár jedinců, co o sobě rozhlašujou, že jsou elita a nejlepší, protože jsou členy AK, a odtud je už jen krátká cesta k tomu, aby si to člověk vztáhnul na celej klub. I když já osobně proti členům AK nic nemám, některý čtu, občas nakouknu do boxu... Ale musím říct, že vážně zdaleka ne všichni si tu ikonku a místo na titulce zaslouží...

27 Berenika Berenika | E-mail | Web | 14. března 2014 v 13:12 | Reagovat

[1]: Je škoda, že se tenkrát neuskutečnil domlouvaný sraz se Standou. KS byl přece jen takovým "nástrojem v rukou bojovníků za svobodu." Možná by nebylo na škodu to zkusit znovu, snad úspěšně.

A nenávist či závist? Kdo ví, v tomto případě a po přečtení komentářů autora klubu si myslím, že částečně obojí.

[2]: Já beru vážně AK, ale neberu vážně Standu. Ačkoli je fakt, že už si několika svými činy naši vážnost (či alespoň poklepání si na čelo před tou logikou) zasloužil.

[3]: Je pravda, že nic není navždy, ale ono působení v kolektivně nenáviděném klubu příliš radosti nepůsobí a jak už tu několikrát padlo, přestává ti být ono. Závidím ti klidný přístup a obdivuji, že si ho dokážeš udržet, protože jsi jedna z mála. Mě osobně nejvíce vadí, že všechny bez ohledu na osobnost odsuzují na základě jednoho "diktátora."

[4]: Nejlepší byli vždy ti, kteří se hnali za určitým cílem. Samozřejmě byly i zářné výjimky, ale povětšinou byli nejlepšími opravdu ti, kteří se nějak angažovali v komunitě. A vynikli i mezi tisíci jinými blogy. A právě ty potom sdružoval AK, alespoň tak to vidím já. A pokud teď AK není žádným cílem a neexistuje místo, kam se chtějí dostat, nemají žádný cíl. A pokud to pro nás byl druhý život, jak ho mohou žít i oni, pokud už v něm nemají žádný cíl?

Možná by přece jen stálo za to si dupnou!

[5]: Zahodili jsme všechny svoje úspěchy. Možná, kdybychom nepřestali bojovat v půlce (kdy náš nátlak dopomohl Lotty k vyhození), nebyl by tu tenhle ležérní, klidný přístup a nebyly by tu tyto problémy. Už dávno tu není ani malá jednotná skupina. Kdyby byla, možná by to bylo jiné...

[6]: Tohle by mi ani tak nevadilo, nad přemírou fotoblogů atd. atd. se dá přemítat ve chvíli, kdy máš v AK opravdu autorské autory a můžeš si vybírat. To v tuto chvíli z velké části neplatí. Všechno je kvalitnější a lepší, než když titulku zaplní malé Lotty Biondi.

[8]: Promazávání už tu bylo. Ze Standovy strany. V tom účel nevidím. Spíše bych si k tomu sedla a přezkoumala všechny Standovy přijaté. Nebylo by to nic hrozného, Klub Snílků za svých nejlepších časů hodnotil třicet lidí v jednom jediném článku a troufám si říci, že kvalita tím nijak neklesla.

[9]: Souhlasím s tebou především v tom, že to není nechuť vyloženě k AK. Myslím si ale, že je to nechuť vůči jeho vedení, vůči vedení blogu celkově a Nově. Je totiž smutným faktem, že změna titulky probořila poslední ledy a obvyklá závist vůči blogerům, kteří jsou na titulce (která tu byla vždy) se znásobila o nenávist vůči tomu, že tyto blogery vybírá někdo, kdo nikomu jinému nevyjde vstříc, ať už mu dají nespokojenost s titulkou najevo jakkoli silně.

A i odtud pochází zřejmě pravidlo básnického klubu. Jako kdyby si mysleli, že my jako Standou vybíraní mazlíčci z AK (nerozlišujíce přitom, koho přijal Standa a kdo zde byl už za Kitt nebo dokonce za Krutomluva), že my to můžeme změnit. A my jsme to změnit nedokázali. Dokonce se mnozí tvářili, že je jim to jedno, že se s tím smíří. A to tu nechuť, bohužel, ještě znásobilo.

[11]: Nechtěla bys zkusit Klub Snílků? Když se tak dívám na tvůj blog, myslím, že bys mezi nás hezky zapadla a možnostmi aktivit jistě vyhovuje zcela stejně. Chybí mu jen ta prestiž titulky.

S novým správcem máš jistě pravdu, ale je jen málo lidí, kteří by si to dnes vzali na triko, měli na to dostatek zkušeností (opak se vcelku nevyplatil s dalším Standovým oblíbencem Tiskařem94) a hlavně aby na to měli čas. To se shání těžko a Standa už se svého "království" vzdá jen těžko. Jak už tu bylo řečeno, pokud ano, tak jedině když bychom si opravdu silně dupli a tentokrát to dotáhli do konce.

[12]: Nechuť vzrůstá, úcta se vytrácí. Je to smutná statistika, co víc k tomu dodat?

Jen je mi líto, že na tvůj komentář nereagoval zakladatel básnického klubu.

[13]: To všechno, co popisuješ, zažilo největší rozmach v době "Stále kvalitních," kdy Standa kácel les a lítaly třísky. To byla jedna z ohromných chyb, protože vyhodil i spoustu kvalitních lidí a jejich cti se to dotklo natolik, že místo aby mu napsali o přijetí (což by bylo pod jejich úroveň), založili nový klub. A už to tu bylo, nové ikonky o tom, jak nebudou členy AK a už nikdy, nikdy, nikdy... a nějak se to rozmohlo a narozdíl od jejich klubu to přetrvalo doteď. Je to neskutečně smutné.

Jsem ale ráda, že Standa ještě bere i nějaké kvalitní autory. Ty bohužel často špiní v očích ostatních už ten fakt, že je vybral on.

[17]: Myslím, že si vůbec nerozumíme. ^^ Ráda bych tě vyvedla z omylu, protože pořád opakuješ to samé. Stručně řečeno odsuzuješ jednu komunitu na základě čeho... chybách v percepci vnímání? Na základě několika dojmů jsi odsoudil všechny a rozhodl ses, že je tam nechceš. Budiž, to je tvá volba, ale potom tvůj klub jednoduše a prostě NENÍ rovný proti všem. Je to diktatura, která považuje za jejich osobní eugeniku ty, kteří nejsou v AK. Odsuzuješ komunitu, urážíš ji, každý je tam podle tebe bůh ví co. Jak jsem ale řekla. Jedna věc je, že se ti AK nelíbí. Druhá věc je tvrdit o svém klubu to, co tvrdíš, když píšeš na Srdce spamové komentáře alá "přijďte k nám a my jsme si rovni, nikoho nediskriminujeme atd."

Možná by pomohlo si popovídat. Nechci působit jako člověk, který se okamžitě urazil a napsal o tom dlouhý komentář, článek... Přes internet zní všechno jinak. Možná bychom si o tom mohli normálně promluvit prostřednictvím jiných komunikačních technologií, co ti na to?

[18]: My ostatní si můžeme jen sypat popel na hlavu s myšlenkou na fakt, že jsme hlasovali pro Standu. Většina lidí ale nebyla dostatečně informovaná, nesetkali se s ním a brali ho jako vyšší moc, která převezme vládu a napraví, co Tiskař poslal na pomalou cestu do pekel. Málokdo tenkrát tušil, že to bude ještě horší a že už nám protesty nepomohou...

Proč to neudělám já sama. Je pravda, že nemám počítač, ale ano, po dnešku a po přečtení komentářů zde, chci něco udělat, další pokus a tentokrát delší, jistější. Je to přece povinností mojí stejně jako těch, kteří tenkrát také hlasovali pro Standu. A co jsme si navařili, to bychom si měli sníst.

[19]: Ale tohle prostě nemůžeš házet na členy AK. Nemohli s tím udělat víc než ostatní a netýkalo se jich to o nic víc a o nic méně než ostatních.

[20]: Toto už, bohužel, primární snahou dávno není. A to právě díky Standovi. Jelikož titulka už v jeho pojetí není pro "vybranou elitu" ale pro jeho "soukromou sbírku oblíbenců a několik těch, kteří už tam byli dřív," je těžké s tím něco udělat. Usnuli jsme na vavřínech... A je čas na revoluci!

28 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 14. března 2014 v 15:53 | Reagovat

[27]: Stanovení určitých pravidel je diskriminace? Divím se, že je omýláno to, že tam nechci lidi z AK, ale že tam nechci slováky to nikomu nevadí.
No ano, vesměs odsuzuji celou komunitu, proč bych to měl vybírat namátkově a jen podle určitých jedinců.
Příklad: Kdo je v AK by měl být zkušenějším pisálkem s rozšířenějšími obzory a hlavně být objektivní. Jasně, jsou tu blogy o jídle, módě, líčení, filmech, knihách, nebo jen deníčky. Nejde přímo o obsah, ale o to jak je podáván.
Ale abych se dostal k věci. Blog v AK a jeho autor, by měl mít nějaký ten respekt a hlavně dělat to za jasným cílem a většinou pro sebe a z radosti. Ne, že chci být v AK, tak se budu jeden čas strašně moc snažit a být nej, dostanu se tam a tím, že si dám na blog štítek AK to skončí a vyhráno, domachrováno. A že tam takoví blogeři jsou, to je vina nejen toho, kdo je tam přibral, ale i těch, kdo se proti tomu neozvali. A proto vina celé komunity.

K té titulce: právě že lidé z AK s tím mohli udělat nejvíce, to hlavně oni měli a mají na hlavní straně svoje články, které jsou tím pádem nejvíce vidět. A kdyby se každý, nebo většina ozvala v článcích, že s novou titulkou nesouhlasí, a že třeba do té doby, než to bude vráceno nebudou nic publikovat, tak co by pak bylo na hlavní stránce? Negativní články o tom, jak je titulka špatná? To pochybuji. A tím, že by tam některé takové byly a vyzývaly by další blogery k tomu samému by tomu dost pomohli. Ale nic tak velkého se nedělo.
Takže podle tohoto s tím mohlo AK udělat nejvíce.

Jiné komunikaci se nebráním, napiš na email a tam se můžeme domluvit co a jak.

29 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 14. března 2014 v 18:33 | Reagovat

[27]: Jenomže tady musíš uznat, že on ten zájem o sraz měl a padlo to bohůmžel proto, protože většina těch, kteří o to původně stáli, si svůj zájem rozmysleli.

30 K. K. | E-mail | Web | 14. března 2014 v 22:29 | Reagovat

I kdyby všech 200-250 členů (nevím, kolik jich v té době bylo) zrušilo blog a odešlo ke konkurenci, jistě by to k návratu staré úvodní stránky nepomohlo... ;-)

31 K. K. | E-mail | Web | 14. března 2014 v 22:30 | Reagovat

[28]: I kdyby všech 200-250 členů (nevím, kolik jich v té době bylo) zrušilo blog a odešlo ke konkurenci, jistě by to k návratu staré úvodní stránky nepomohlo... ;-)

32 FreddyX FreddyX | 14. března 2014 v 22:31 | Reagovat

PierRe Vesper: No opravdu mne zaráží ten ultra-ublíženecký a elitářský způsob jakým se vyjadřuješ.Na věcnou kritiku odpovídáš štěkavým komentářem kde kopeš nohama a bráníš si svou vlastní "mini-sektu."Kritizuješ tu velmi kvalitní básnické kluby na základě čeho?Toho, že jsi se urazil a řekl sis "tak si udělám vlastní klub kde budu na ostatní házet špínu?"

33 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 14. března 2014 v 23:07 | Reagovat

[31]: O rušení a odchází nikde nic nepíšu.

34 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 14. března 2014 v 23:10 | Reagovat

[32]: Tak to pozor? Ukaž mi, kde a koho přesně kritizuji a na koho házím jakou špínu? Zvlášť, když jsem tu nezaznamenal, že bych se s někým bavil o jiných básnických klubech.
Moje názory jsou možná radikálnější, asi zase si vidím do huby. Takže se příště zamysli, až mi budeš chtít něco napsat.

35 Kerria Kerria | Web | 14. března 2014 v 23:23 | Reagovat

[27]: Jsem zvědavá, co nakonec vymyslíš. A nemyslím to vůbec ironicky. Sama jsem párkrát protestovat proti něčemu zkusila, celkem bezúspěšně, a tak jsem jednoduše zvědavá na tvoji formu a jestli bude mít úspěch. Ten bych ti přála.

A k tomu SR: Vědět jste to nemohli. Sice to tenkrát od pár lidí zaznělo v komentářích, ale nic konkrétního, protože všichni přece víme, jak dopadají komentáře, které se nelíbí, že? To není nějaká novinka poslední doby, mazání komentářů tu přece bylo odjakživa. Nikdy jsem nepochopila, jak mohl dav dát důvěru takovému člověku. To, že někomu maže celé články na blogu, nebo cenzuruje práci správců AK se do komentáře napsat nedalo, ale pár článků na toto téma v té době vyšlo, možná i od těch legend, které dnes blogují někde jinde.

36 K. K. | E-mail | Web | 15. března 2014 v 10:56 | Reagovat

Však to já ani netvrdím, jen jsem se ptala, co podle tebe měli členové proti nové titulce dělat?

Psát petice? Vydávat jeden nasranej článek za druhym? Zvonit na Standu i v noci a čekat, až to zvrátí?

Jak jsem psala, i kdyby všichni ten blog zabalili (což já osobně považuji za nejvyšší projev nesouhlasu - proč blogovat někde, kde si pořád akorát stěžuju, bouřím se atd. že) pochybuju, že by to k něčemu bylo. Ono se to nezdá, ale v těhlech programovacích sférách se točí docela peníze, takže proč by se kvůli pár nespokojenejch brabralům jen tak vyhodily z okna.

37 Dragilia Dragilia | E-mail | Web | 15. března 2014 v 15:44 | Reagovat

[28]: V tomhle se Bereniky musím zastat. U stanovování pravidel totiž poměrně dost záleží na tom JAKÝCH pravidel. I nacistické Německo si "stanovilo pravidla". A myslím, že se tu nemusíme přít o tom, jestli tehdy židé byli či nebyli diskriminovaní.

K odsouzení celé komunity bych dodala snad už jen poznámku - když v davu tisíců bude hrstka "správných", myslíš si, že přes tu masu budou slyšet? A nejsou-li slyšet, znamená to snad, že můžeme prohlásit, že tam žádní nejsou?
(Velmi hyperbolicky řečeno. :-) )

K předchozímu řešení "elitního" a "elitářského": Sama vidím problém AK právě v tom, že elitním být přestává. Vedle kvalitních se tam totiž objevují kdejací "hejhulové" (Dovoluji si tě citovat 0:) [10]:), kteří v očích široké (blogové) veřejnosti klub snižují

Při vytváření "zcela neelitářského" klubu tedy vidím nebezpečí v tom, že by ho zahltili právě tito "hejhulové", pro které by ty kvalitní nebylo vidět.

38 Kerria Kerria | Web | 15. března 2014 v 17:12 | Reagovat

[36]: Co třebas stávkovat? Stávka proti nové titulce byla vyhlášena (http://kerria.blog.cz/1212/zahajuji-stavku) a na rozdíl od všeho ostatního měla šanci na úspěch,  kdyby se do ní zapojilo víc blogerů. Protože:
stávka = méně článků = méně čtenářů = méně návštěv = méně zobrazení reklamy = nižší tržby.
Po Vánocích by se určitě vedení ptalo na důvody a Standa a spol. by museli na kobereček a vysvětlovat.
Jenže, když se do ní zapojila jen třicítka blogerů, z nichž půlka ji ani nedodržela (že by závisláci?), tak to bylo bohužel spíš k smíchu.

39 K. K. | E-mail | Web | 15. března 2014 v 17:21 | Reagovat

[38]: Tak já jsem se nezapojila, protože se mi nová titulka celkem líbila, ale neumím si představit, kolik lidí by muselo být, aby to nějak ovlivnili. V tom si myslím, že jsou blogeři (a je jedno, jestli jsou v klubu nebo ne) malí páni.

40 Kerria Kerria | Web | 15. března 2014 v 18:22 | Reagovat

[39]: Nejspíš pár set. Ale členové klubu mohli pomoct třebas s propagací, kdyby se jich pár zapojilo. Kdyby se na titulce objevilo 250x "Stávkuji" nebo "Připojte se ke stávce", tak by se o tomto počinu jednak dozvědělo víc lidí a také by jim byli příkladem.

41 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 15. března 2014 v 18:53 | Reagovat

[40]: Přesně jak jsem říkal, ale asi všechny přemohla lenost. :-D Proč by se o něco snažili, když si radši zvyknou.'

[37]: Reagoval jsem na tvůj koment, ale přerušilo se mi spojení a vše se snázlo a podruhé se mi to psát nechtělo.

42 Kerria Kerria | Web | 15. března 2014 v 19:03 | Reagovat

[41]: V tomto případě nešlo ani tak o lenost, jako spíš závislost. Oni prostě nedokázali týden nepublikovat články.

43 Berenika Berenika | E-mail | Web | 15. března 2014 v 21:54 | Reagovat

[21]: Jsem moc ráda, že ještě existují lidé jako ty! :3

[22]: Pravda. A staří pardálové už to mnohdy vzdali. Ale něco se s tím ještě určitě dá dělat. Buďme optimističtí, buďme Snílci!

[23]: Čím dál víc si připadám jako viník, byla jsem jedna z těch, kteří sice domlouvali schůzku se Standou, ale nakonec se omluvili. Bohužel mi bylo patnáct a rodiče mě nakonec nepustili. Teď už by vše dopadlo jinak a s trochou štěstí se tak i stane a něco vyřešíme.

[25]: Počet kuchařských blogů, když už to bylo zmíněno, řekla bych, roste. Dřív aby je člověk pohledal a dnes tvoří AK a objevují se i jako blogy dne či články dne. Standa je má rád. :D

Ono aprílové přijímání bylo kapku nešťastné. Když už Standa jel v určitém systému, neměl ho měnit. Na všechny tak navíc padla "kolektivní vina." Hodnotil se většinou spíš celek nebo několik náhodně rozkliknutých blogů než každý zvlášť a už to některé mohlo v očích čtenářů poškodit. Ve tvém případě je to škoda a našlo se tam, tuším, víc blogerů, kteří by zasloužili samostatný článek.

[26]: Vyhodit a skrytě propašovat znovu. To je přesně ten problém. Poprvé jsme se bránili a podruhé už to nebylo tak na očích a polovina byla z boje unavená, smířila se s výsledkem, a druhá raději odešla, než aby bojovala znovu...

[28]: My dva budeme pokračovat přes e-mail. :) Ačkoli se omlouvám, odešlu ho až později, mám na počítač doma velmi málo času a příliš důležitějších věcí.

[29]: Se staženou oháňkou přitakávám, ostatně jsem byla jedna z těch, kteří odmítli. Rodiče mě nepustili, myslím. Bohužel z těch asi dvou prvních odmítnutí se stala lavina a bylo to v háji... Snad to nově vyjde, snad by i Klub Snílků mohl být znovu bojovníkem za spravedlnost.

[34]: Myslím, že už nám tolik pleteš hlavy, že nám básnický klub leží v žaludku a slovo "básnický" se nám plete i tam, kde být nechtělo. Obávám se, že šlo pouze o urážku AK. Překlep ale neznamená, že s jeho pomocí shodíš celý komentář, že ne?

[35]: Za formu úspěšné protestace bych považovala i Klub Snílků. V původním znění jsme přece jen byli rebelové, kteří se vzepřeli proti Tiskařově nadvládě. Bohužel, důsledky, které by z toho bývaly mohly nastat po prvních masivních přijímáních, byly smeteny ze stolu tím, že nám nebyla zapůjčena titulka.

[36]: U tebe se mi zalíbila myšlenka "zvonit na Standu i v noci." Musíme si připustit, že pokud má Standa alespoň malinké srdce, kdyby byl zaujatý a s blogery se ve skutečnosti skutečně přátelil, snad by neměl tu zlovůli dělat jim naschvály. Jeho profesionální a zároveň subjektivně nezralý přístup jsou špatnou kombinací pro někoho, kdo by se měl starat o svoje "ovečky." Alespoň malý vztah s větším počtem zástupců různých koutů blogerské scény by jemu i nám jistě prospěl víc, než nadávání. Eh, škoda, že nejsem z Prahy! :D

[37]: Děkuji za lepší vyjádření myšlenky, kterou jsem se předtím pokusila sdělit mnohem neohrabanějším způsobem.

[40]: S tím souhlasím, mohlo to mít úspěch podobně jako už akce "Kozy na titulku," která tenkrát díky počtu alespoň něco dokázala. Ale je třeba brát v potaz, že potom, co Lotty přijal Standa zpátky, byli všichni otupělí, bylo dobojováno a oni prohráli. Nebyla tu síla začínat nový boj a to ještě na vyšší úrovni, tj. nejen proti vůdci AK, ale proti celé redakci i Nově. V tom bych viděla hlavní a nejdůležitější problém hned vedle toho, že Lotty a další k takové stávce nepřesvědčíš.

[41]: A tohle je ta nejhorší výmluva, jakou jsem za poslední měsíc slyšela! Argumenty nejsou o počtu slov. Máš je - a dokážeš je vyjádřit i několika větami. Nemáš - nedokážeš to ani s polovinou normostrany, kterou už se člověku zcela jistě nechce psát potom, co se (údajně) smaže.

44 PierRe Vesper PierRe Vesper | E-mail | Web | 15. března 2014 v 23:47 | Reagovat

[43]: Tak hele "údajně" se mi nic nesmazalo... už po dva týdny mi sem tam vypadává tak na půl minuty net. Řeším to, ale ten člověk nemá čas přijít. To, jestli tomu věříš nebo ne, to je jen na tobě.

A k tomu předtím: "JÁ" vám pletu hlavy? No dovol, ale tady jsem reagoval na ten nesmyslný komentář od FredyX, který vůbec netuší o čem je řeč. A pro pořádek, pojem "básnický klub" jsi použila jako první ty v tom článku. :-D

P. S.: Na mailovou korespondenci se těším.

45 Dragilia Dragilia | E-mail | Web | 16. března 2014 v 0:32 | Reagovat

[41]: Škoda. Docela ráda bych si to přečetla. 0:)

[43]: Ráda jsem byla nápomocna. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama